0

Mycket snack och lite verkstad

Hoppas ni hade en bra nyår och fått en go start på det nya året!
Anledningen till att ett nytt kapitel inte kommit upp är för att jag har haft magsjuka. I know, yay! Men jag börjar bli bättre och kommer säkerligen att fortsätta skriva på den artonde kapitlet.
 
Sedan vill jag bara säga ett stoooooort tack för att underbara kommentarer och komplimanger på de senaste kapitlerna. Helt seriöst, tack tack tack! Det betyder jätte mycket :)
 
Det var någon som undrade hur jag kommer på alla kapitel, och svaret är enkelt, musik.
Jag lyssnar på texten i en låt och så kommer jag på hur man kan få in det i novellen. Oftast kommer det bara till mig. Jag sitter liksom inte och ba, hur kan den här låten passa in? Utan jag sitter och lyssnar på musik, och helt plötsligt hör jag något som får mig att tänka till.
 
Här är några låtar som inspirerat mig, några låtar är också som jag lagt undan och tittar på när jag skriver ett nytt kapitel så jag får inspiration. (Även låtar jag starkt rekommenderar att ni lyssnar på)
 
Taylor Swift - All Too Well
Demi Lovato - For The Love Of A Daughter
Ed Sheeran - Sunburn
Mcfly - Love Is Easy
The Script - If You Could See Me Now
The Script - Six Degrees Of Seperation
Olly Murs - Anywhere Else
Mcfly - Room On The 3rd Floor
The Maine - The Way We Talk
The Summer Set - Chelsea
Mayday Parade - Oh Well, Oh Well
A Day To Remember - All Signs Point To Lauderdale
Ryan Star - Start A Fire
The White Tie Affair - Allow Me To Introduce Myself...Mr. Right
The Temper Trap - Sweet Disposition
Taylor Swift ft. Ed Sheeran - Everything Has Changed
 
(Och i stort sett alla One Direction låtar, haha)
 
 
 
 

 



     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0