7

Kapitel 35 - Wide Awake And Dreaming

''Jag var så glad när han ringde'' sa jag ängsligt. Hon tittade på mig på det sättet bara hon kunde. Blicken som sa allt utan att säga ett ord. Jag tog en sked av glassen. Staden utanför var grå och kall. Allting var smaklöst.

''Ångrade han sig inte när du berättade för honom?'' frågade hon mig. Jag vände blicken mot henne.

''Jag hann aldrig berätta'' svarade jag smärtsamt.

 

Jadens perspektiv

''Hur ser jag ut?'' frågade hon när hon klev ut ifrån provrummet. Hon snurrade så klänningen volanger dansade i en cirkel runt henne. Jag stod förstenad och tittade på henne. Hennes långa bruna hår la sig perfekt på hennes högra axel när hon stannade. Hon tittade generat ner i marken när hon såg min reaktion. Jag gick fram till henne och tittade djupt i de blå ögonen som trängde rakt in i hjärtat på mig. De ögon som fick fjärilarna i magen att explodera av hunger efter henne. Jag la min hand på hennes rygg och drog henne närmare mig. Hennes doft gjorde hungern i mig större och jag pressade min läppar mot hennes. Intensivt.

 

Jag skvätte vatten i ansiktet och betraktade det i spegeln. ''Släpp henne Jaden'' intalade jag mig själv. Jag tittade en sista gång på de desperata och svaga ansiktet innan jag torkade av det och gick ut ifrån toaletten. Ushers hus var fyllt av folk. Jag trängde mig igenom folkmassan tills jag nådde baren. ''Root bear, tack'' sa jag så artigt jag kunde till bartendern. Jag slog mig tungt ner på barnstolen med en suck. Jag tittade ut över dansgolvet där flera dussin folk stod och dansade. Jag fann min pappa dansade med Willow i mitten av folkmassan. Bartendern kom tillbaka med min dricka och satte ner den framför mig. ''Tack....'' jag tittade på hans namnskylt han hade över vänstra bröstet. ''Navid'' sa jag. Han log mot mig. ''Tuff dag?'' frågade han. Jag nickade. Tuff vecka skulle jag vilja rätta honom. Bilderna av henne fortsatte att poppa upp i mitt huvud och jag försökte desperat skaka av mig dem. ''Det var du som orsakade det här'' mumlade jag irriterat till mig själv. Jag halsade i mig min dricka och begav mig sedan ut på dansgolvet. Jag trängde igenom den folkmassan som var runt min pappa och min syster. Pappa log stort när han såg mitt ansikte bland folken och vinkade in mig. Så fort jag var inne i den lilla ringen av utrymme det skapat sig började jag dansa med takt till musiken.

 

''Jaden kom'' ropade hon och vinkade åt mig. Jag reste mig ifrån bänken och gick över golvet tills jag kom fram till henne. Hon stod vänd mot spegeln och gjorde små danssteg. Precis innan vi skulle börja dansa till vår låt bytte Justin och en salsa låt spred sig i dansstudion. Belle skrattade åt Justin som börjat dansa salsa för sig själv. Hon sträckte ut handen till mig, jag greppade den och drog henne närmare mig. Sedan lät vi musiken föra våra kroppar över golvet.

 

Låten som spelades väckte mig ur mina tankar. Ur högtalarna spred sig ljudet av den låten. My chick bad, my chick hood, my chick do stuff that your chick wish she could. Vår låt. Jag överfölls av saknaden ifrån henne samtidigt som jag fann Justin oroande blick på mig. Jag hann nätt och jämt tränga mig igenom folkmassan och in i badrummet innan tårarna tog över.

 

I den svaga stunden tog jag upp min mobil och knappade in det numret jag så bekant kom ihåg. Jag tvekade innan jag tryckte på den gröna luren. Jag satte telefonen mot örat och kände nervositeten bubbla upp inom mig. Flera signaler gick innan någon svarade på andra sidan.

''Hallå?'' svarade en röst. Det var inte den röst jag förväntat mig att höra. Kanske det röst jag minst av allt ville höra. Den röst som ägdes av killen med det förförande leendet.

''Alexander'' snäste jag.




    Postat av: Jasmin

omg! novellen är sååååå bra!!!! nästa kapitel snälla!!!


      Datum: 2012-02-11 Tid: 18:42:08


    Postat av: Jasmin

vad heter du på fb? får man adda dig ? :D


      Datum: 2012-02-11 Tid: 18:48:56


    Postat av: Anonym

Mer mer mer!!!!!

och förresten kan du göra längre inlägg


      Datum: 2012-02-11 Tid: 23:59:54


    Postat av: Emma

Ja, jag undrar samma sak som jasmin (får man adda dig på fb)!

Men asså, det kan inte va bara 20 kapitel kvar!!!! Den här novellen får aldrig ta slut!!!! <3


      Datum: 2012-02-12 Tid: 08:47:10


    Postat av: Ellen

Önskar att den här novellen kunde hålla på för evigt ! <3


      Datum: 2012-02-12 Tid: 14:43:57 URL: http://ellenlindgrenn.blogg.se/


    Postat av: Zeyneb

Grymt grymt, snälla kan suger inte skriva lite längre kapitel.. Skit bra annars <3


      Datum: 2012-02-15 Tid: 22:29:23


    Postat av: zeynab

oj menade kan du* inte skriva lite längre du är chooo grym <3


      Datum: 2012-02-16 Tid: 15:43:47


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0