1

Kapitel 4 - My Chick Bad

’''Belle’’ ropade Jasmine, ’’är du klar?’’ Vi ställde oss vid dörren och väntade på att hon skulle komma ner för trappan. Vi hörde hennes trappsteg ner för trappan och jag vände mig om. Hon hade en svart sammetsklänning med  svarta pumps till.
''Wow’’ sa jag. Kanske lite väl högt.


Jadens perspektiv:
Jag hörde Jason småskrattade lågt bakom mig, men jag kunde inte sluta titta på henne. Hon gjorde mig knäsvag. ''Vad fin du är’’ sa jag när hon kom närmare. Hennes kinder hettades röda och hon log tillbaka. ’’Nu åker vi’’ harklade Jasons sig bakom oss och jag vände mig om och öppnade dörren åt henne. Ryan öppnade dörren hemma hos honom och berättade vad vi kunde göra för att hjälpa till. Jasmine och Belle gick för att fixa skylten, Jason gick med Chaz och bar in all mat och jag gick med Ryan för att fixa musiken. Festen började innan Justin dök upp och det var fullt med folk. Jag kände inte igen några av folket där, men alla var extremt schyssta. Ryan ställde sig uppe vi dj:en. ''Justin smsade och sa att han var på väg hit nu, så han är här vilken minut som helst, var beredda.’’ sa han. Alla började gå och gömma sig och inte alls långt efter hörde vi att det knackade på dörren. Allt blev tyst och Ryan gick och öppnade.


''SUPRISE’’ skrev alla i kör när Justin kom in genom dörren. Han log stort, skrattade och knuffade till Ryan. Jag gick fram till honom. ’‘Välkommen hem’’ sa jag och gav han en snabb kram. ’‘Härligt att se dig igen, Jaden. Du ser bättre ut’’. Jag log mot han, jag kände mig bättre. Jag hittade Belles blick och tänkte att det var tack vare henne. Justin gick runt och hälsade på alla men kom sedan tillbaka och hämtade mig. ’’Yo, jag vet vad vi måste göra’’ sa han och drog med mig ut till dansgolvet. Han viskade något till DJ:en som bytte låt. Ut ur högtalaren hörde jag: Teach me how to douige. Jag hoppade på med en gång och började dansa, och snart dansade hela festen. Vi dansade flera låtar tills Justin ville ha battle mellan oss. Denna gången började my chick bad i högtalaren och vi började dansa. Justin är en grym dansare men jag kan en hel del själv med. För att avsluta alls tog jag tag i Belle och rappade med: ’’My chick bad’’, rappade jag och betonade my och pekade på Belle. ’’My chick hood, my chick do stuff that your chick wish she could’’ Belle skrattade och alla började skrika och busvissla. Låten slutade och Justin tog tag i mig. ’’ Swag! Jag drar till Ryan, hänger du med eller?’’ ’‘Jag tror jag går ut en stund. Frisk luft’’ sa jag och fläktade med handen. Han nickade och började gå mot Ryan.

Jag gick ut på baksidan, för att vara i Kanada var det varmt ute nu på kvällen. Det var ju i o för sig sommar nu. Jag satte mig ner på trappan och öppnade colan jag hade tagit med mig på vägen ut. Jag hade två veckor kvar här innan jag skulle åka iväg till LA för min spelning med Justin. Jag trodde inte att jag skulle komma tillbaka hit igen. ’‘Kan jag slå mig ner?’’ hörde jag en röst bakom mig. Jag log när jag såg att det var Belle och gjorde en gest att hon skulle sätta sig ner. ’‘Har jag bett om förlåtelse för häromdagen?’’ frågade jag och tittade ner mot marken. Hon småskrattade lite. ’‘haha, ja det har du. Varje gång du får chansen till det.’’ Jag log mot henne. Hennes leende var inte som någon annans. Hennes ögon var helt klar blå även fast hennes hår hade en mörk brun nyans. ’‘Jag kanske aldrig har förklarat mig själv’’ började hon. Jag tittade upp på henne frågande. ’’Ja, asså varför jag duschade hemma hos er’’. Plötsligt slog det mig, jag hade inte ens undrat vad hon gjorde hemma hos oss, det var som en vana att se henne där så jag hade glömt bort att hon faktiskt inte bodde där. ’‘Min värdfamiljs varmvatten fungerar inte, och just nu befinner dom sig i Hawaii. Jag kunde inte åka med eftersom jag hade skolan, och ringa någon rörmokare nej tack’’. Jag blev förvånad av hennes ärlighet. Det här var nog det längsta konversationen vi har haft. ’’Så, hur gillar du det här då?’’ sa jag. ’‘Har din resa vart de du var ute efter?’’ ’‘Det har vart otroligt. Det är så tråkigt att jag måste åka hem snart.’’ sa hon och gav mig en ledsen min. Jag log tillbaka. ’‘När åker du?’’ ’‘I september’’ svarade hon. September. Bara fyra månader kvar. ’‘Men jag kommer ha otroliga minnen att berätta för mina vänner’’ kontrade hon med. Jag log mot henne, och hennes hand nuddade snabbt min. Jag fick en stöt genom hela kroppen och mina kinder hettades till. Hon drog bort handen igen. ’‘Som att du träffade den ökände Jaden Smith’’ skojade jag tillbaka. Hon skrattade. ’’Ja, speciellt den delen ska jag berätta för min pojkvän’’. Pojkvän? Det kändes plötsligt som att den blåa himlen ovanför blev mörk, svart och kvällen blev kall. Jag kände en otroligt smärta i magen. Pojkvän? Jag kände någonstans inom mig brast en liten bit av mitt hjärta. Jag hade kännt henne i några dagar. Hur kunde jag få den här känslan redan? ’’eh, jag trodde inte klockan var så sent’’ sa jag och tittade på min klocka.’’ Jag måste gå’’. Jag reste på mig och gick in igen bakom hörde jag en suck och hon ropade Jaden efter mig. Jag gjorde en gest till Justin när jag kom in att jag tänkte åka. Han nickade åt mig och jag gick ut och sprang hem. Jag visste inte hur jag skulle få ut allt jag kände. Jag kände bara mina tårar rinna ner över ansiktet. När jag kom hem sprang jag upp på mitt rum. Efter lugnat ner mig själv och torkat tårarna loggade jag in på twitter. Jag hade inte vart inne där sedan jag kom hit. Jag klickade på att skriva en ny tweet. Och skrev:



    Postat av: Naww

stakars Jaden :(


      Datum: 2012-05-29 Tid: 10:01:23


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0