11

Kapitel 13 - The perfect plan

Precis innan jag stängde dörren till badrummet hörde jag Jadens röst. ’‘Tack’’ jag tittade på honom. ''För vaddå?’’ ''Tack för att du är du’’

Jadens perspektiv
Madison hade kommit till London för en inspelning av en film och hade bett om att få träffas. Jag satt vid Hyde Park och väntade. Belle skulle koreografera hela dagen med Justin hela dagen. Även fast jag inte gillade tanken på att de skulle spendera hela dagen gav det mig tid till att träffa min andra vän. Madison kom gående längst vägen och vinkade glatt när hon såg mig. Jag sken upp i ett stort leende. Hon hade plattat sitt hår som annars brukar vara extremt krulligt.

Hon passade i det lika bra men nu såg hon mycket äldre ut. Hon bar en vit klänning med svarta pumps och såg fantastisk ut. Vi kramades en lång stund, kanske lite för länge. Hon luktade Madison, en varm doft men en aning för stark. Vi gick igenom Hyde Park och såg folk som satt och åt picknick. De tittade på oss när vi gick förbi, men ingen kom direkt fram. ''Kom du ihåg när vi sprang i regnet i LA förra sommaren?’’ sa Madison och skrattade. Jag stämde in i ett gott skratt. ’’Jag kom ihåg det väl.’’

''Jaden’’ hörde jag Madison skrika bakom mig. Jag vände mig om. ''Det kommer börja regna vilken sekund som helst’’. Hon sträckte ut sina armar för att känna efter. ''Äsch, vi hinner’’ sa jag och gick närmare henne. Jag la min hand bakom hennes rygg och tittade djupt in i hennes ögon. Jag kände en droppe falla ner på min panna. ''Jag sa ju det’’ skrattade hon och drog sig ur mitt grepp. I nästa sekund öste regnet ner och vi började skratta. Vi gick längst stranden båda två helt genomblöta. Från ingenstans puttade hon ner mig i sanden och jag landade på ryggen. Hon skrattade och jag drog ner henne i sanden med. ''Heeey! nu blir jag ju helt sandig’’ skrek hon glatt. ’’Du skulle tänkt på det tidigare’’ svarade jag retsamt och började brottas med henne. Vi låg och brottades en lång stund innan hon reste sig upp och drog av sig sin tröja. Jag tittade på henne förvånat. Hon slutade inte att ta av sig förrän hon stod i bara underkläder. Hon skrattade när hon såg min min. ''Sisten ut i vattnet är en rutten gris’’ skrek hon som en barnunge och sprang ut i vattnet och jag var snabbt efter.



Vi fortsatte att prata prata om massa minen medan vi gick längst vägen och skrattade. Det började bli sent och vi bestämde oss för att åka tillbaka till vårt hotell.

Belles perspektiv
Jag hade varit i danssalen i flera timmar. Efter många ilska skrik, många svettdroppar och alla Justins telefonsamtal hade vi kommit fram till en koreografi till Justins nya singel ''All yours’’. ''Men efter baby, you don’t have to worry. I’m not going away’’ sa han medan han gjorde dansstegen. ''Vad händer då?’’ Jag nynnade låten i mitt huvud och visade vilka steg som kom efter. ''Det är en kick-ball-change och sedan din freestyle scen.’’ svarade jag och han nickade. ''Ska vi dra oss hemåt eller? Jag vill gärna ringa Selena innan jag somnar.’’ sa han och jag såg hans intensiva blick när han nämnde sin flickväns namn. Jag nickade och jag och tog min ipod som var inkopplad till stereon. Jag hittade min mobil. Ingen ett sms från Jaden. Jag gillade inte att han skulle spendera hela dagen med hans ex, eller enligt Jaden inte ens var hans ex. Jag vinkade hejdå till Justin och började gå ut ur danssalen. ''Belle?’’ ropade Justin efter mig. ''Tack för hjälpen. Du är en grym dansare och en grym koreograf. ’’ Jag log mot han samtidigt som en ström av glädje spreds sig genom hela min kropp.
Jag gick upp till mitt hotellrum och rakt in u duschen. När jag kom ut såg jag Jaden ligga på min säng. ''Okej om jag sover här?’’ frågade han och jag nickade. Jag gick och la mig bredvid honom och blev bemött av en intensiv kyss. Jag la mig på hans axel och han kysste mig på hjässan. Jag slöt mina ögon tills jag hörde ett pip från Jadens mobil. Han tog upp telefonen och läste.

Tack för idag. Jag hade en grym dag och många gamla minnen växte till liv igen. Jag älskar dig. Madison

Jag kände en ström av ilska och avundsjuka genom mig men väntade på Jadens svar. Jag kände att han sneglade ner på mig och jag slöt mina ögon fort men öppnade dom snabbt igen när jag kände att blicken var borta.

Tack själv. Ja, många minnen växte till liv. Tur att det inte regnade ;) LOL! Jag älskar dig med. Jaden

Ännu en våg av ilska och avundsjuka strömmade igenom mig. Jag visste att de skrev jag älskar dig till varandra, för enligt Jaden var dom bra vänner. Men det låg något bakom Madisons sms . Jag kände det på mig. När jag hörde Jaden snarka tog jag upp mon mobil och jag in på twitter.

Madisons perspektiv
He’s mine

Läste jag ifrån Belles twitter. Jag log för mig själv. Idag hade jag fått både Jaden och Belle precis var jag ville ha dem. Jaden började få tillbaka minnen från vad han kände förut och Belle är ilsken och svartsjuk. Jag borde bli någon som smider planer. För min plan funkar - perfekt.

_________________________________________________________________________________________
Justin har ingen låt som heter ''All yours'' och han kommer nog inte heller skapa en.
Det är en låt titel som jag har hittat på som kommer ha en roll i novellen.
Det är som Never say never. Jaden kommer rappa i den.



    Postat av: Saga

mer !! :)


      Datum: 2011-10-03 Tid: 18:15:53 URL: http://sagasmith.blogg.se/


    Postat av: Lykke

JA, Merrrrr!!!!


      Datum: 2011-10-03 Tid: 18:28:13


    Postat av: Laura

MER!!


      Datum: 2011-10-03 Tid: 19:20:30


    Postat av: Alma

Mer mer meeer!!!!!!


      Datum: 2011-10-03 Tid: 19:44:23


    Postat av: mimmi

Bra men jag vill helst att jaden och belle blir ihop snart och madison blir arg. snällaa låt det inte ta slut mellan Jaden och belle




      Datum: 2011-10-03 Tid: 20:07:28


    Postat av: mimmi

Bra men jag vill helst att jaden och belle blir ihop snart och madison blir arg. snällaa låt det inte ta slut mellan Jaden och belle




      Datum: 2011-10-03 Tid: 20:07:47


    Postat av: Anonym

MEEER, när kommer nästa? :D Kan inte vänta!!


      Datum: 2011-10-03 Tid: 20:13:08


    Postat av: Anonym

till mimmi: haha, dom är väl redan tillsammans eller? :o



men en grej är belle otrogen mot alexander just nu?? :o


      Datum: 2011-10-03 Tid: 20:14:14


    Postat av: agnes

ooooh biatch! ;)


      Datum: 2011-10-03 Tid: 20:36:49 URL: http://happyandlove.blogg.se/


    Postat av: mimmi

är dom!!! men ingen har ju frågat om att bli tsm eller är det jag som är efter


      Datum: 2011-10-03 Tid: 21:31:16


    Postat av: Ellen

till mimmi: Asså dom är tillsammans. Men man säger inte "vill du bli tsm med mig?" längre. xD ♥


      Datum: 2011-10-04 Tid: 15:52:47 URL: http://ellenlindgrenn.blogg.se/


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0