6

Kapitel 27 - Three Little words part 1

Detta kapitlet blev så långt att jag är tvungen att dela upp det i två.

___________________________________________________________________

Han la tummen och pekfingret på min haka och tittade rakt in i mina ögon medan han svarade på deras fråga. ''Sedan vi satt i bilen när jag kom till Stratford och hörde hennes skratt. Då visste jag att jag skulle ge vad som helst för att få höra henne skratta igen.''




Belles perspektiv

''We're in New York, baby'' skrek Moises när han sprang in i mitt och Jadens rum där vi var tillsammans med Mateo och Nathalie.

Alla skrek av glädje. Jag såg Jaden le stort där han stod bredvid mig. Jag vände mig om och gick ut på balkongen tätt följt av Jaden. Jag la mina händer på stången och tittade ut över Manhattan. ''Berätta vad du tänker'' sa Jaden och hade uttrycket av att han försökte läsa mina tankar.

''Det är som än dröm'' konstaterade jag medan jag fortfarande tittade ut över staden.

''Sådana här saker händer inte'' Han la sin hand över min.

''I min värld gör det och du är en del av den nu.'' Jag vände mig om och möttes av hans bruna ögon.

''Tack. Du har uppfyllt mina drömmar. I own you.'' sa jag vilket skapade ett leende på hans läppar.

''Jag hoppades att du skulle säga det'' svarade han och började gå in igen. Jag stod frågande kvar medan han små skrattade från balkongen. Jag följde efter honom in igen där jag möttes av Nathalies armar. Hon skrek fortfarande av glädje och jag var tvungen att skratta åt min bästa vän. Moises, Mateo och Jaden lämnade rummet.

Nathalie satte sig ner på sängkanten och jag slog mig ner bredvid henne. Vi satt tysta och utforskade rummet. Rummets väggar var gjorda av glas så man såg ut över hela Manhattan. Det var mycket vitt. Rummet hade ett vardagsrum, toalett, sovrum. Sängen var gigantisk och en av de skönaste jag någonsin legat i. Jag behövde inte fråga för att veta vad Nathalie tänkte på. Jag visste att vi tänkte precis samma. Så två sekunder senare hoppa vi uppe på sängen, skrek och skrattade. Om jag fick välja en sak i livet så var det att vara såhär lycklig jag är nu i hela mitt liv. Hoppandet avbröts av ett knackande på dörren. Jag gick av sängen mot dörren och öppnade.

''Selena'' sa jag chockat när jag öppnade dörren.

''Shopping time'' svarade hon glatt.

 

*

Hela eftermiddagen hade vi gått runt i alla affärer som fanns i hela Manhattan. Äntligen tillbaka på hotellrummet slängde jag mig utmattat i sängen. Jag tog upp min mobil och fann ett sms från Jaden.

 

Välj ut något av det du köpte och möt mig nere i lougen klockan 8.

 

Det pirrade i min mage och nyfikenheten bubblades ännu en gång upp. Jag hade inte sett Jaden på hela dagen. Han försvann innan vi shoppade och hade varit borta hela dagen. Selena sa att han troligtvis var med Justin, men vad dem gjorde visste hon inte. Jag sprang genast över till påsarna med kläder och slängde desperat upp allting på sängen. Jag visste inte vad vi skulle men jag ville inte vara för överklädd eller för underklädd. Nathalie kom springandes till mitt rum och såg lika desperat ut. Hon hade med sig sina påsar med som hon precis som mig slängde desperat upp på sängen.

''Fick du också sms?'' frågade jag fast jag förstod på hela henne att svaret var ja. Tillsammans velade vi runt innan vi fann varsin klänning vi kunde bära. Nathalie började att förvandla mig med hjälp av make up. Jag känner ingen som är lika bra som henne på att sminka folk. När hon var klar med mig och sig själv började klockan närma sig 8.

Arm i arm gick vi ut ur dörren, till hissen. Nathalie tryckte på knappen och hissen började röra sig neråt. Båda två andades tungt. Vi sa ingenting på vägen ner. Båda för nervösa för att få ur oss någonting. När hissdörrarna öppnade sig fann vid både Moises och Jaden stående längre bort vi entren. Båda två tittade med stirrande ögon där vi gick fram till dem. Jadens bruna ögon stirrande på mig gjorde mig knäsvag men jag försökte hålla jämntakt med Nathalie.

''wow'' sa han stirrande när jag nådde honom. Jag tittade generat ner på marken. Vi gick alla tillsammans ut från hotellet och möttes av två limousiner som stod parkerade utanför. Jag och Jaden hoppade in i den första och Moises och Nathalie i den bakom.


''Jaden, detta är Empire State Building'' konstaterade jag när vi gick ur limousinen.

Jag kändes som mina ögon skulle poppa ut när jag stod och stirra på den gigantiska byggnaden framför mig. Jaden la sin hand på min rygg och vi gick tillsammans in i byggnaden tätt följt av Moises och Nathalie.

''Jaden! Belle'' hörde jag en bekant röst skrika när vi kom in.

''Justin'' svarade både jag och Jaden i kör. Justin bar en kostym precis som Jaden.

''Är du taggad Jaden?'' frågade han. Jaden viftade med händerna. ''Åh'' sa han medan hans ögon fastnade på mig.

''Vi kommer snart'' sa Jaden och gav mig en kyss på kinden. ''Moises vet vart ni ska''.

Jaden och Justin försvann mystiskt utom synhåll och jag slog följe med Moises och Nathalie. Vi tog hissen upp till takvåningen. När vi gick ur hissen möttes vi av en stor folkmassa. Hela taket var fyllt av folk som stod runt en stor scen.

''Där är Willow, Trey, Jada och Will'' sa Moises och började gå mot dem. Jag gav Nathalie en panik blick. De gav oss stora kramar när vi kom fram. Jada bar en lång svart klänning och såg fantastisk ut. Willow bar en galen outfit precis som vanligt och både Trey och Will bar kostym.

''Hej Belle'' sa Willow glatt. ''Är du taggad?'' Jag tittade oförstående på henne.

''Vad menar du?'' Trey knuffade till henne och hon blev tyst.

''Inget'' mumlade hon.

Scenens ljus startade och alla vände sig ditåt. När en man kom ut på scenen började alla skrika.

''Tack alla för att ni har kommit'' sa han. ''Mitt namn är Ryan Secrest och jag kommer vara eran värd ikväll''

Både jag och Nathalie skrek högt när vi hörde hans namn. Moises drog mig och Nathalie närmare scenen och trängde oss fram genom folkmassan.

''Vi öppnar dagens framträdanden med en ny låt från Justin Bieber'' skrek han ut. Skriket blev ännu högre.

''All yours, allihopa!''

Justin kom ut på scenen och alla började skrika som galningar. Han började sjunga och höll nästan hela tiden ögonkontakt med Selena. Justin var otroligt kärleksfull.

''Okay J Smith'' Från ingenstans dök Jaden upp på scen och jag fann mig själv skrika. Han hade bytt om till andra kläder. Han började smidigt rappa.

For you there's nothing I wouldn't do

I'd cross oceans if I had to

 

Sjöng han medan han hittade min blick.

 

I've givin this a lot of thought

honey, our love can't be bought

No this is real,

never felt this way before

this love is something to go into war for

They say I'm stupid for believing in love

but don't they know how I feel

I defend our love with armor of steel.

 

Jag stod som stelfrusen och kände in i ryggmärgen hur mycket jag tyckte om honom. Han gick ut på den lilla scenen som nådde ända fram till oss tätt följt av Justin. Jaden lutade sig fram och sträckte ut handen till mig. Jag sträckte ut min och våra händer fann varandra. I den sekunden var det bara jag och Jaden. De avslutade låten tillsammans och Jaden såg rakt in i mina ögon.

 

Cause baby, I'm all yours.




    Postat av: Louisa

Åååhh! Gud så bra! :D

Älskar´t ;)


      Datum: 2011-12-04 Tid: 12:55:35


    Postat av: Elsa

Åh gud va bra den e!!!!!! Kan inte vänta tills nästa del!


      Datum: 2011-12-04 Tid: 13:38:37


    Postat av: Sara<3

Åååååh !!<333 när kommer nästa del ut :DDD???


      Datum: 2011-12-04 Tid: 17:40:48 URL: http://saramwenow.blogg.se/


    Postat av: Zeyneb

bhnygedbfcäå!

JAG FINNER INGA ORD ATT BESKRIVA HUR DUKTIG DU ÄR! :O

Kapitlet var grymt.. VILL LÄSA NÄSTA KAPITEL NU NU NU <3


      Datum: 2011-12-04 Tid: 22:46:40


    Postat av: Lykke

OMG!!!!!!!!! NÄR KOMMER FORTSÄTTNINGEN?????


      Datum: 2011-12-05 Tid: 11:02:28


    Postat av: Johanna Ehnvik

wow älskar verkligen den här novellen !

Tipsade om den på min blogg! kika gärna in på min

Kramisar Johanna c:


      Datum: 2012-02-25 Tid: 18:08:35 URL: http://JEhnvik.bloggplatsen.se


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0