6

Kapitel 44 - Nothing like I thought it would be

Våra ansikten var så nära att jag kände hans djupa andetag mot mitt ansikte. Han lade sin hand bakom mitt huvud och tryckte sina läppar mot mina. Att äntligen vara med honom igen efter så lång tid, var som att komma hem igen. Att jag äntligen var där jag hörde hemma.

 

Jadens perspektiv

Våra läppar släppte långsamt varandra och jag tittade in i hennes ögon. Hon gav i från sig ett av sina charmiga leenden som fick min mage att producera fjärilar.

''Jag älskar dig med'' sa jag. För vem försökte jag lura? Hon var den enda för mig. Våra läppar möttes ännu en gång. Just då hörde vi ett knakande ljud från dörröppningen. Ren instinkt backade både jag och Belle undan ifrån varandra och vi snorde runt och fann Scooter i dörröppningen.

''Du Jaden'' sa han men tappade bort sig när han fick syn på oss. Belle fixade till håret som blivit en aning rufsigt. Även fast jag ville säga till henne att sluta för hon såg ytterst sexig ut just nu men jag kämpade att hålla blicken kvar på Scooter.

''Jag ska lämna er ifred'' sa han och kliade sig genant i nacken.

''Det är inte som du tror'' utbrast Belle i lite väl desperat ton. Scooter flinade.

''Självklart inte. Ni gick bara igenom de nya stegen?'' Jag och Belle nickade besvärat och Scooter skrattade.

''Vet inte vad Justin tycker om de stegen.'' skrattade han. ''Vi pratar senare'' Han vände sig om och gick men jag tyckte höra hans små skrattade.

Jag vände mig mot Belle för att visa att jag inte skämdes över att visa upp henne för världen. Även fast situationen med Scooter gjorde oss båda dåligt till mods.

''Låt mig laga middag till dig ikväll'' sa jag. Hon sa ingenting men hon nickade till svar.

 

Belles perspektiv

Jag kände försummad. När jag var ensam med Jaden kändes det så rätt men så fort Scooter hade kommit in var det som om jag försökte gömma en skam. Jag älskade Jaden, det var ett faktum. Men jag kunde inte hjälpa fundera på varför det hade känts så fel. Jag och Jaden gick igenom korridoren och blickarna på oss var överflödande. Justin hade inte kommit, det var nästan som han hade planerat att inte komma. Men han hade ringt Jaden strax efter Scooter gått och sagt att han var tvungen att jobba.

''Det tog inte lång tid för Scooter att sprida det han såg i alla fall'' små skrattade Jaden. Jag gav honom en lätt kram innan jag gick ut på parkeringen. Kanske lite för lätt men jag orkade inte bry mig. Pappa stod parkerad där han släppt av mig.

''Hej'' sa pappa glatt när jag hoppade in i bilen. ''Det var en snabb träning''

''Justin kom inte'' förklarade och spände fast bilbältet. Jag koncentrerade min blick framåt men pappa började inte köra. ''Pappa du kan åka nu'' Jag följde hans blick som var fast spänd på Jaden. Men hans blick var fäst på mig.

''Pappa jag måste....'''

''Jag gillar inte sättet han tittar på dig'' avbröt han mig. Jag tittade förvånat på honom. ''Han krossade ditt hjärta och har ingen som helst rätt att se sådär på dig längre.'' Det var något med pappa som ändrades när han pratade sådär. Han har alltid gillat Jaden och jag trodde aldrig att han skulle bli ett problem att berätta för. Var det någon jag ville berätta för var det ju honom. Tillslut startade han bilen och började åka. Bilresan hem var tyst förutom den låga musiken som spelades ur radion. Pappa verkade tycka att det var en behaglig tystnad men tystnaden jag kände var allt annat än behaglig. Så fort jag kom innanför dörren gick jag in på mitt rum. Mamma hade gjort ett fantastiskt jobb med mitt rum. Golvet var mörkbrunt precis som jag ville ha det, väggarna hade en annan brun färg som smälte in i rummet. På väggen mitt emot dörren stod en stor säng. Mamma hade satt upp en hylla där jag hade de böcker jag dragit med mig från Sverige. Höger om sängen var en dörr som ledde ut till trädgården. Jag gick direkt till garderoben för att hitta några kläder jag kunde ha på mig ikväll. Jag hade ingen aning vad jag skulle säga till pappa men jag tänkte inte mer på det. Jag drog på mig ett par blåa höga shorts, en vit skjorta och ett par fjäderörhängen som jag bestämde fick duga. Jag gick ut till mamma och pappa som satt framför tvn.

''Jag går hem till Taylor'' sa jag och försökte låta så ärlig som möjligt. Jag tog min väska som låg vid soffkanten och började gå mot dörren.

''Skulle inte hon till San Diego?'' frågade mamma men ingen av dem tittade på mig.

''Hon åker imorgon.'' flikade jag in snabbt och tog sedan några snabba steg mot dörren och gick ut.

 

Taxin stannade utanför Jadens hus och jag skyndade mig upp till dörren. Innan jag hann knacka öppnade Jaden dörren med ett leende. Jag slängde mig i hans famn och höll om mig hårt.

''Det. Var. Den. Läskigaste. Taxichauffören. jag någonsin åkt med'' sa jag medan han släppte mig. Han små flinade åt mig.

''Du är säker nu'' sa han och blinkade. Vilket skapade förvånansvärt nog en stort värme flöde inom mig. Jag följde efter honom ut till vardagsrummet där ett bord stod vackert uppdukat.

''Är det ingen hemma?'' frågade jag och tittade mig runt.

''Det bestämde sig för att åka iväg'' flinade han. Han behövde inte säga det men jag kände honom väl nog för att veta att han hade sagt till dem att åka. ''Sätt dig'' sa han och drog ut stolen till mig. Jag gled ner på stolen. Han gick ut i köket men kom strax tillbaka med två tallrikar i handen.

''Macaroni and cheese?'' skrattade jag när han lade ner maten framför mig.

''Det är allt jag kan göra'' svarade han med ett flin.

''Precis vad jag ville ha''

 

 




    Postat av: Anonym

sjuuuuuukt jävla bra ! tycker du ska börja skriva den nya på en gåååång !! :DDD <3 asså är helt beroende.. Såfort dom kysser varandra pirrar det till i magen o jag bara önskar att det var jag..


      Datum: 2012-04-14 Tid: 21:14:11


    Postat av: Zeyneb

Håller med kommentaren över mig sååååååå himla duktiiiiiiig du är.. jag typ gråteeeer åååååhhhh va guliiiiiigt näste nuuuuu haha <3


      Datum: 2012-04-15 Tid: 01:38:57


    Postat av: Zeyneb

Håller med kommentaren över mig sååååååå himla duktiiiiiiig du är.. jag typ gråteeeer åååååhhhh va guliiiiiigt näste nuuuuu haha <3


      Datum: 2012-04-15 Tid: 01:39:24


    Postat av: Hanna

så gryyyyyyyyyyyyyyyyyyym älskar den här novellen :D


      Datum: 2012-04-15 Tid: 13:38:32 URL: http://gymnastics4ever.devote.se


    Postat av: Louisa

Grymt, du är så duktig på att skriva! :D


      Datum: 2012-04-16 Tid: 20:58:07


    Postat av: Ellen

Den är verkligen helt otroligt bra ! :D ♥


      Datum: 2012-04-17 Tid: 16:57:50 URL: http://ellenlindgrenn.blogg.se/


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0