13

Kapitel 23 - Sorry dosen't even begin to fix what you destroyed part 2

''Jag har inget val'' jag tittade in i hennes ögon som var fyllt med tårar. Hon slet sig ur mitt grepp, slängde iväg kuvertet och sprang ut igenom dörren.

 

Belles perspektiv

Jag hade ingen aning vart jag sprang eller åt vilket håll vägen hem var. Jag var vilsen i Kalifornien. Bra Belle, bra gjort. Mina ben darrade och svetten rann ner för hela mitt ansikte. Att springa flera kilometer i 30 grader, inte min bästa idé. Jag fann min väg till en strand där jag för första gången satte mig ner. Utmattat satte jag upp mitt hår i en tofs som jag hade runt handleden. Mina jeans satt som fast klistrade på mina ben och jag ville ingenting annat än dra av mig dem. Stranden var nästan folk tom. Bara några ungdomar som spelade volleyboll längre bort och några äldre som låg och solade. Jag drog upp min mobil ur fickan som var blöt av min svett. Jag torkade bort det äcklat. 5 missade samtal från Jaden. I samma sekund som jag skulle lägga ifrån mig mobilen började den vibrera. Till min förvåning var det inte Jaden, utan Justin. Jag svarade men sa ingenting. Han måste hört mig flåsa för han började prata. ''Belle? Jaden ringde mig precis.'' Jag kände ett starkt behov att att lägga på. ''lägg inte på'' till lade han snabbt som om han kunde läsa mina tankar. ''Säg vart du är så kommer jag och hämtar dig. Ensam'' lovade han och la stor betong på ensam vilket fick mig att tro honom. ''Jag vet inte vart jag är'' svarade jag ärligt vilket fick honom att skratta. ''Beskriv omgivningen'' förslog han. Jag tittade mig omkring. ''Jag är på en strand'' svarade jag vilket fick honom att skratta ännu mer. ''Ja, för det finns ju bara en strand i hela Kalifornien. Vet precis vart du är!'' skrattade han och jag skrattade genant. ''Det ligger en Starbucks och en restaurang på gatan ovanför stranden'' förklarade jag. Jag hörde någon fråga Justin någonting i bakgrunden. ''Vilken färg är det på stolarna på restaurangen?'' frågade han. Jag reste mig upp och tittade mot restaurangen. ''Gröna'' svarade jag bestämt. ''Stanna där du är, jag är där om 5 minuter.'' sa han och la på.

 

Justin var här innan 5 minuter med sin Range Rover. Jag var förvånad att han höll sitt löfte när jag såg honom komma ensam. Jag var säker på att Jaden skulle kliva ur bilen med honom. Han hade på sig gråa jeans och ett vit tröja. Jag gick fram till honom och han gav mig en kram. ''Jag har med mig lite kläder till dig'' sa han och nickade mot ryggsäcken han höll i handen. Jag log tacksamt. Tillsammans gick vi in på Starbucks. ''Gå du och byter om så beställer jag'' sa han medan han gick och ställde sig i kön. Jag tog väskan och gick mot damtoaletten. När jag dragit på mig de nya jeansen han hade kommit med tillsammans med en vit blus gick jag ut. ''Ser ut som du och Selena har samma storlek'' sa han medan han granskade mig. Jag stelnade till. ''Har jag på mig Selenas kläder?'' hackade jag fram. Han skrattade. ''Det är lugnt. Kom så åker vi hem.'' Han började gå mot utgången medan jag stod kvar. Han tittade oförstående på mig. ''Jag vill inte åka hem'' sa jag och kände mig som ett envist barn. Det blev tyst i några minuter medan han gjorde något med sin mobil. Jag stod på samma plats och drack smoothin Justin köpt till mig. ''Vad sägs om att du bor på mitt hotell ikväll?'' frågade han. ''Jag kan inte. Jag måste vara med Nathalie.'' svarade jag. ''Ring henne och säg att hon kommer dit när hon är färdig med sin dejt med Moises'' sa han med ett flin.

 

*

 

Justin hade bjudit in Selena att vara med mig och Nathalie. Vilket vi inte hade någonting emot. Hon hade kommit med en stor påse fylld med godis och chips. Vilket fick oss att älska henne mer. Om det var något sätt att bli vän med oss var det genom mat. Vi satte oss ute på balkongen. ''Tack för att jag fick komma'' sa Selena vänligt med munnen fylld av godis. ''Det var längesen jag umgicks med bara tjejer som inte kommer härifrån.'' Hon hade satt upp sitt hår i en enkel boll och hon hade på sig jeans och en lila tröja. ''Så vad brukar ni göra på girls night in?'' frågade hon och tittade på Nathalie. ''Prata om killar'' svarade hon snabbt och vi alla skrattade. ''Hur gick det med Moises idag?'' frågade jag med en retsam röst. ''Han var hur underbar som helst'' svarade hon drömmande. Det blev tyst en stund medan vi utforskade staden från balkongen. Det var sent nu och staden var mörk. Då och då hörde man ljudet från en polisbil. Samtidigt som lukten av storstad och strand blandades. Stjärnorna sken på himlen ovan och månen var lika vacker som vanligt. ''Vill du prata om Jaden?'' frågade Nathalie tyst och bröt mitt drömmande. Selena tittade på mig vänligt och jag gissade att Justin hade fyllt henne med information. ''Jag förstår bara inte'' svarade jag ärligt och gjorde en gest med armarna. Nathalie la sin hand på min axel och jag kom på mig själv gråta. ''Jag vet att det är svårt att förstå'' började Selena. ''Men ibland när man bor här har man inget val.'' ''Så sa han med'' Hon log snett. ''Känner du aldrig såhär?'' frågade jag henne. ''Varje dag'' svarade hon ärligt. ''Justin går ofta på galor där tjejer klänger över honom jämt. Han har även gjort videos där han kysser andra. Men det är hans jobb och man måste lära sig att skilja på jobb och privatliv.'' ''Men det var inget jobb inblandat när han kysste Madison'' svarade jag med liten ilska i rösten. ''När Madison kysste Jaden'' rättade Nathalie. Jaden hade förklarat hur Madison hoppat på honom och när jag tittar tillbaka bland mina minnen är det var jag ser också. Men just i det ögonblicket, kysstes dem. ''Vad sägs om att vi lägger oss i sängen och gråter bort allt vatten vi har i vår kropp medan vi tittar på The Notebook?'' frågade Selena.

 

NÄSTA DAG

 

Jadens perspektiv

Jag hade desperat skickat iväg sms till Belle i frågan om hon ville åka med till julfesten. Men jag hade inte fått något svar. Jag satte mig svarta byxor samt en svart tröja och min blåa mössa.

Det var nästan lika mycket folk på utsidan som försökte komma in som det var där inne. Jag gick tillsammans med Moises och Mateo fram till Madison. Som hade en aprikosfärgad klänning på sig. Mateo och Moises kramade henne medan jag bara gav henne hennes present. Hon log olyckligt mot mig. ''Kan jag ta ett kort på er två'' frågade en kille med kamera och nickade på mig och Madison. ''Jag skulle precis gå'' svarade jag kort. ''Kom igen'' bad han. Jag ställde mig bredvid henne snabbt och blixten mötte mina ögon. Fotografen tackade och fick därifrån. ''Jaden...'' hörde jag Madisons röst säga precis när jag började gå därifrån. Jag vände mig om. Sen kände jag en hand greppa tag i min och bredvid mig stod Belle. Vackrare än någonsin. Madison såg lika förvånad ut som jag att Belle var där. ''Förlåt'' sa hon. Jag såg ilskan stiga i Belles kropp och i nästa sekund slog hon till Madison i ansiktet. ''Förlåt börjar inte ens att fixa vad du förstörde'' skrek hon.




    Postat av: agnes


      Datum: 2011-10-31 Tid: 18:18:07


    Postat av: agnes

belle är en skit azum karaktär, fortsätt så. älskar novellen.

p.s förlåt för att kommentaren ovanför blev lite muppig :S


      Datum: 2011-10-31 Tid: 18:19:16 URL: http://happyandlove.blogg.se/


    Postat av: anesa

fattade inte den sista meningen

men annars SÅ ÄR DU FUCKING BÄST ATT SKRIVA NOVELLER ÄLSKAR DEEEEN :))))




      Datum: 2011-10-31 Tid: 18:52:18


    Postat av: Zeyneb

Snacka om swaaag du har asså <3

FORTSÄÄÄÄÄÄÄÄTT <3


      Datum: 2011-10-31 Tid: 22:23:56


    Postat av: lykke

BARA BÄST!!!!!


      Datum: 2011-11-01 Tid: 09:37:59


    Postat av: Frida

Du är grym på att skriva och novellen är också grym! Men rätt ofta är det alltid Belle som blir arg på Jaden, nån gång kanske Jaden kan bli arg på Belle, så det blir lite lika om du förstår?

Jag mena inte som nån kritik utan bara ett litet förslag, grym novell igen hihi! :D


      Datum: 2011-11-01 Tid: 18:23:12


    Postat av: elsa

super bäst!!!!


      Datum: 2011-11-01 Tid: 19:19:40


    Postat av: Hanna

gryyyyyyyyyyyyyyyym mer :D


      Datum: 2011-11-01 Tid: 23:06:44 URL: http://gymnastic4ever.devote.se


    Postat av: Anonym

jag förstår inte det sista riktigt :/

Men skiiiit braaaa :D


      Datum: 2011-11-02 Tid: 22:27:04


    Postat av: Louisa

Älskar novellen! Den är grym, Keep going girl! :D


      Datum: 2011-11-03 Tid: 21:22:52


    Postat av: Laura

Skíiiiitt bra men när kommer nästa? :)


      Datum: 2011-11-04 Tid: 20:22:14


    Postat av: Corinne

Jag älskar verkligen novellen, har typ läst hela fem gånger nu, haha! Den är otroligt bra, men när kommer nästa del? Och ungefär, hur många kapitel kommer hela novellen att vara? :)


      Datum: 2011-12-10 Tid: 01:32:48


    Postat av: Anonym

hej ,jag har precis börjat läsa din novell och den är asbra, kan inte sluta läsa , en fråga bara, jag har ju inte kommit så långt men jag undrar om du skulle kunna skriva en sexscen ( pinsam fråga) om du inte redan gjort de asså , det kanske kommer längre fram ?


      Datum: 2012-04-17 Tid: 21:47:05


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0