11

Kapitel 21 - The one with Untied States

''Du har två veckor. Sen tar jag saken i mina egna händer. Hejdå'' sa hon med lika ilsken röst. Jag la på min flirta röst och sa: ''Hejdå, Madison.''

Belles perspektiv

Jag vaknade av att pappa ropade att det var frukost. Jag gick ner i bara min pyjamas och möttes av Nathalie som satt runt köksbordet tillsammans med pappa och mamma. ''Hej bästy, hur var daten igår?'' frågade hon exalterat. Jag satte mig ner , hällde upp juice i mitt glas och låtsades inte om hennes fråga. Nathalie fortsatte att titta på mig och jag visste att hon inte skulle låta mig komma undan. Men give me a break. Jag är ingen morgonmänniska. ''Okej, jag orkar inte heller hålla mig längre. Berätta allt om igår.'' sa pappa och verkade lika exalterad som Nathalie. Mamma nickade instämmande. Jag berättade hur han hade tagit mig på lunch i parken, följt av segway tur. De nickade gillade och oh:ade här och där. ''Sedan gick vi på en romantisk middag på that's amore.'' Jag kom på vad det var jag vart så ivrig att fråga mina föräldrar igår kväll när jag kom hem. ''Han frågade mig någonting igår, som jag ville fråga er om'' började jag. Jag fick alla tres blickar på mig, förvirrade och nyfikna blickar. ''Du är alldeles för ung för att gifta dig'' Skämtade pappa. ''Pappa'' sa jag och slog honom lätt på axeln. Nathalie och mamma började skratta. Pappa log. ''Mitt hjärta, vad är det du vill?'' frågade mamma vänligt. ''Han ska åka tillbaka till USA om några dagar och han undrar om jag vill följa med.'' Mamma gav pappa en blick jag inte kunde lista ut var det betydde. ''Det är ju snart jullov, snälla.'' bad jag. Nathalie gjorde ett glädje skrik. ''USA BELLE USA'' skrek hon. Jag skrattade åt min bästa vän som satt och dansade för sig själv. Jag tittade på pappa som inte visade någonting med sitt ansikte. Han gav mamma en snabb blick innan han tittade på mig. ''Självklart ska du åka''

 

Jag hade lovat Nathalie att vara med henne idag. Vi gjorde det vi alltid gjorde när vi var tillsammans. Shoppade, åt, shoppade lite mer, åt mycket mer. Ingen av oss var stora eller tjocka även fast vi borde vara så mycket vi äter. ''Vart är Jaden?'' frågade Nathalie medan hons stod och tittade på en rosa topp inne på cubus. ''Han åkte tillbaka tidigare'' svarade jag ledsamt. Hon log snett åt mig. ''För mig är det bra i alla fall'' sa hon och tog tag i min arm. ''En hel dag med min bästis, precis som förr i tiden.'' Vi gick arm i arm runt i flera affärer som vi varvade med både glass och mat. Vi kom hem med flera påsar och full mage. Vi slängde oss i soffan och halvsov till ett One Tree Hill avsnitt. ''Fan, vad snygg han Lucas är'' sa Nathalie sömnigt. ''Nathan är mer min smak'' svarade jag. ''Ja, the bad guy.'' skrattade hon. ''Jag kommer sakna dig'' sa hon ärligt. ''Om du inte följer med mig?!'' sa jag. Jag hade gått och tänkt på det hela dagen. Jag ville inte åka utan min bästa vän. Inte igen. Aldrig igen. Nästa sekund hade jag henne i famnen. ''Trodde aldrig du skulle fråga''

28/12 USA

 

Jadens perspektiv

Jag stod nervöst och väntade på Belle och Nathalie på flygplatsen. Det har vart flera veckor sedan vi träffades. Julafton hade vi båda velat tillbringa med våra familjer. Jag hade dragit med mig Mateo och Moises. ''Jaden, ta det lungt.'' skrattade Moises åt mig för att jag inte kunde stå still. Ut ur dörren kom den vackraste flickan i hela världen. Varje gång jag såg henne blev jag stum, bländades av hennes skönhet. Hon log stort när hon såg mig och hennes vita tänder sken upp hela rummet. Hon hade håret upp i en hästsvans som fick hennes vackra ansikte titta fram. Tätt bakom följdes hon av Nathalie. Lika glad och söt som vanligt. Jag sprang fram och drog Belle i min famn. Jag kände hennes armar runt mig och jag drog in hennes doft och rös. Hon tittade på mig och kysste mig. ''Jag har saknat dig'' mumlade hon lågt. ''Jag har saknat dig''. Jag släppte motvilligt taget om henne och gav Nathalie en snabb kram. ''Kom det är några jag vill att ni ska träffa'' Vi gick tillsammans bort mot mina bästa vänner. ''Mateo, detta är Belle och Nathalie'' sa jag och de skakade vänligt hand. ''Och detta är Moises'' ännu en gång skakade de hand och Nathalie gav Belle en blick jag inte kunde tyda. ''Glad att du är här'' sa Moises till Belle. ''Han har inte kunnat sluta prata om dig sen ni bestämde att du skulle komma'' retades han. ''Tack, Moises Tack'' sa jag och knuffade till honom. De skrattade. Vi gick tillsammans ut till limousinen som stod och väntade på oss. Belle, Nathalie och Mateo gick längre fram. ''Damn, du sa inte att hon hade sådan snygg vän'' sa Moises och gav Nathalie en blick. ''Jag borde sett den komma'' skrattade jag. Vi hoppade in i limousinen. Nathalie utforskade hela limousinen och den började åka. ''Första gången?'' frågade Mateo och hon nickade. Chauffören gjorde en snabb höger sväng och Nathalie åkte rakt i knät på Moises. Vi alla började skratta och de båda två blev helt röda i ansiktet. Hon reste sig genant upp och satte sig bredvid Belle. Jag tittade på min flickvän. Hur kunde jag? Jaden Smith ha sådan tur?


Belles perspektiv

Vi stannade utanför ett hus jag antog var Jadens. Moises och Mateo tog våra väskor och gick upp till vårt rum och lämnade dem. Huset var gigantiskt. Vi gick in och möttes av en gigantisk hall. ''Är det bara ni som bor här eller hela Kaliforniens befolkning? Frågade jag häpet. Han skrattade och la armen om min rygg. ''Vi fem för hela veckan'' svarade han. ''Din familj då?'' frågade jag. ''Willow har en liten turné'' förklarade han. ''Ska Moises och Mateo stanna här med?'' frågade Nathalie. ''Ja'' svarade Jaden skrattandes. Nathalie rodnade och jag log mot henne. Väl inne i huset möttes vi av en skateboardramp. ''Seriöst?'' ropade jag och sprang fram till den. Även fast jag inte såg henne visste jag att Nathalie skakade på huvudet. Skateboarding har jag gjort sedan jag var liten. Daisy älskade det. Men jag har inte rört en bräda sedan hon dog. ''Skatar du?'' frågade Jaden som hade kommit fram bredvid mig. Jag skakade på huvudet. ''Jag har gjort'' mumlade jag. ''Vi kanske kan ha en tävling?'' hörde jag Mateo säga bakom mig. ''hey, låt dem se sina rum först'' sa Moises. ''Kom så visar jag er vart ni ska bo''

Vi gick upp en trappa och gick till rummet som låg längst in till höger. ''Wow'' sa jag och Nathalie i kör. Killarna skrattade bakom oss men vi brydde oss inte. ''Det är är fantastiskt'' sa Nathalie och viftade runt med armarna. Mitt i rummet var en stor king bed som jag slängde mig i. ''Men vi ses sen?'' sa jag och låtsades sova. De skrattade åt mig. ''Vad sägs om en sväng till stranden?'' frågade Moises. ''Vi är ju trots allt i Malibu''.

Jadens perspektiv

Vi drog ner till stranden där jag vart så många gånger förut. Men det var annorlunda. Idag var mina bästa vänner och min flickvän tillsammans. Så som jag så många gånger drömt. Att se Belle le ute i havet, tillsammans med Nathalie, Mateo och Moises medan de hade ett vattenkrig gav mig sådant lyckorus. Jag sprang ner till strandkanten och välte omkull Belle så hon ramlade ner i vattnet. Några sekunder senare har hon armarna om honom och en brottnings match är på gång. Jag sätter mina händer på hennes kinder och trycker hennes mun mot min. Läpparna möttes och jag fick en ilning genom hela ryggraden. ''Hey, vi är på en strand. Give it a rest'' hör vi Moises retas. Men för en stund är det bara jag och Belle. Jag och den vackraste flickan i mitt liv. Min flicka. Min flickvän. Hennes ögon stirrar in i mina. ''Jaden!'' ropar en bekant röst från strandkanten. ''Romeo'' vinkade jag. Min familjs butler. Jag hatade att kalla honom det. Han var som en bror för mig mer. Bara att han var grym på att göra lasagne. Jag gick upp från havet och fram till honom. ''Du har fått ett brev'' svarade han andfått. ''Tack Romeo. Kan du bara göra lite mat och sätta i kylskåpet sen kan du sluta för idag.'' Log jag mot honom. ''Jag har redan gjort lasagne'' sa han stolt och gick iväg. Jag skrattade . Självklart. Jag öppnade kuvertet.

 

Inbjudan till Madison Pettis julfest.




    Postat av: Toooooooova :D

ÄLSKA äLSKA ÄLSKA ÄLSKA 4 EVER !!!!!

Den här berättelsen ÄGER verkligen !!!

Sluta ALDRIG att skriva :D


      Datum: 2011-10-24 Tid: 19:29:58


    Postat av: elsa

mer mer meeeer!!!!!!


      Datum: 2011-10-24 Tid: 20:03:03


    Postat av: Hanna

Skriv en bok kvinna!, Du skulle sälja såååå mycket och bli typ känd och rik!!!!! MEEEEEEEEEEEEEERR!, snälla låt aldrig denna novell ta slut!


      Datum: 2011-10-24 Tid: 21:04:45 URL: http://musicswag.blogg.se/


    Postat av: Ellen

Novellen är helt grym ! Varje kapitel är så jäkla bra.


      Datum: 2011-10-24 Tid: 21:39:26 URL: http://ellenlindgrenn.blogg.se/


    Postat av: Zeyneb

Snälla ett till kapitel.. FAN VA GRYYYYYM DU ÄR.. Det är fett spännande.. du borde göra en bok och en film <3


      Datum: 2011-10-25 Tid: 14:49:10


    Postat av: Hanna

http://musicswag.blogg.se/2011/october/en-jaden-smith-novell.html


      Datum: 2011-10-27 Tid: 17:37:28 URL: http://musicswag.blogg.se/


    Postat av: Säljer du denna tröja?

http://saljerdudennatroja.blogg.se/2011/october/saljer-du-den-har-trojan.html#comment



Säljer du den här tröjan? ellerkänner någon?

be den kommentera inlägget då.

tack på förhand!!


      Datum: 2011-10-27 Tid: 19:16:57 URL: http://saljerdudennatroja.blogg.se/


    Postat av: Anonym

ha en fin dag: )


      Datum: 2011-10-27 Tid: 20:20:17 URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/


    Postat av: Johanna - En ryttare, en dröm!

hej, skulle bara säga att din blogg var väldigt fin, kika gärna in hos mig så kanske vi kan följas på bloglovin? :)


      Datum: 2011-10-27 Tid: 21:42:15 URL: http://www.johannaagren.blogspot.com


    Postat av: Annica

Vad är det för julfest? ;)


      Datum: 2011-10-27 Tid: 22:41:19 URL: http://anniicanilsson.blogg.se/


    Postat av: Lollo

kmr nästa snart? :D


      Datum: 2011-10-28 Tid: 17:14:07 URL: http://jbnovellerjb.blogg.se/


     Namn:
      Kom ihåg mig?
     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     
RSS 2.0